четвер, 23 квітня 2020 р.

Поради психолога, щодо перебування дітей та батьків на карантині.

Прекрасна нагода для нових традицій. Спільна вечеря, суботній омлет, настільні ігри щоп’ятниці, сімейні танці ввечері. Для традиції виберіть один день і повторюйте щотижня.
Щодня грати в монополію – це не традиція, а нудьга. Підлітку дозвольте самому придумати звичаї.
Спільні турботи  Навіть маленькі діти можуть допомагати додавати овочі в салат, мити картоплю, набрати воду, зібрати іграшки, підмести, розвісити речі після прання. Мій п’ятирічний син любить допомагати пилотяжити. А донька іноді вчиться готувати разом зі мною.
Розповідайте про свою роботу  Моя дочка знає, що мама проводить вебінари та консультації, розмовляє з кимось за допомогою комп’ютера – у цей час варто поводитися тихіше, якщо вийде. Ще у мами є різні картки в коробочках, їх можна дивитися, але краще не рвати.
Мій режим  Протягом дня, звичайно, повинен бути час для домашніх справ. Тому до 10 години ранку я займаюся приготуванням сніданку, пранням, легким прибиранням, спортом. Кілька годин роботи – і знову час з дітьми. Поки в обід діти відпочивають або сплять, я можу активно попрацювати. Потім мій обід, заздалегідь готую вечерю і деякий час приділяю дітям. Після обіду – знову активна робота. Досить часто я працюю у вечірній час (вебінари та консультації), тому іноді робочий день закінчується о 20:00–21:00. Але після цього приділяю час лише дітям та чоловіку. У вихідні дні намагаюся не працювати.
Що точно не вийде?   Закритися і працювати з 9:00 до 18:00, щоб ніхто не відвертав увагу від роботи.
Діти такого не витримають, вони будуть постійно відволікати, просити водички, пограти, вередувати, вибивати двері кімнати, навіть якщо підіпрете їх диваном. Дуже важливо не закриватися більше ніж на 1,5–2 години.
Діти все одно будуть приходити та ставити питання, щось просити, залазити на руки. Що робити? Змиритися. Якщо ви зайняті не терміновою роботою, значить у вас точно є 5 хвилин для відповіді, обіймашок або відволіктися, щоб побудувати будиночок.
Мої діти періодично всі троє на мене залазять, поки я працюю за ноутбуком. Ставте поруч столик або звільніть трохи місця на своєму робочому столі, де дитина зможе малювати, ліпити, робити уроки.
Найскладніше для мене у період карантину – роботи стало менше, трохи нудно. Робочі поїздки, проведення живих заходів, дитячі гуртки, консультації (частково) – скасували. У щоденнику більше вільного часу, ніж раніше. Цей час я заповнюю навчанням, спортом, генеральним прибиранням, написанням другої книги. Водночас часу з дітьми я проводжу стільки ж багато як і раніше.
Смішних історій за 3 роки приватної практики багато. Іноді дитина в підгузку та з голим торсом приходила під час прямого ефіру в соціальних мережах і сідала поруч, махала глядачам ефіру. Іноді вривалася під час консультації та кричала: «Мама, я хочу в туалет!». Іноді родичі, які доглядали за дітьми, під час проведення онлайн майстер-класів кричали на задньому фоні голосніше, ніж діти. Декілька разів дитина видаляла важливі файли, коли я забула вимкнути ноутбук.

Немає коментарів:

Дописати коментар